.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Rabu, 4 Januari 2012

Penjelasan ibu Nur Amalina Che Bakri

 SABARIAH menunjukkan laman blog yang dipercayai menyiarkan laporan fitnah terhadap anaknya di SMK Taman Johor Jaya 2, semalam.


JOHOR BAHRU: Pelajar cemerlang Sijil Pelajaran Malaysia (SPM) 2005, Nur Amalina Che Bakri terus cemerlang dalam pengajian perubatan di Universiti Edinburgh apabila meraih banyak pengiktirafan universitinya selain beberapa kajiannya diterbitkan dalam jurnal institusi pengajian tinggi di United Kingdom (UK). 


Malah pelajar yang mendapat 17A SPM itu, kini menjalani latihan amali di sebuah pusat perubatan terkemuka di UK, dan dijangka menamatkan pengajian pada Mei ini. 
Ibunya, Sabariah Hassan berkata, setiap hasil kerja anaknya dipuji pensyarah dan rakan sekelasnya malah Nur Amalina kini sedang bertungkus-lumus menyiapkan sebuah buku perubatan. 


“Oleh itu, isu kegagalan dalam pengajian tidak timbul seperti dakwaan pihak tertentu,” katanya kepada pemberita di sini semalam. 


Beliau memanggil sidang media bagi memberi penjelasan berhubung laporan beberapa blog mendakwa Nur Amalina kini menjalani gaya hidup bebas dan liar selain gagal dalam pengajian dan sudah kembali ke tanah air secara senyap. 


Sabariah berkata, beliau kesal dengan laporan blog itu yang melemparkan pelbagai tohmahan termasuk menyiarkan gambar peribadi anak tunggalnya berusia 23 tahun itu yang kini sedang menamatkan pengajian tahun akhir. 

Beliau yang juga Penolong Kanan Sekolah Menengah Kebangsaan (SMK) Taman Johor Jaya 2, berkata gambar yang disiarkan blog terbabit dipercayai dicuri dari laman sosial Facebook Nur Amalina.


Pakaian yang dipakai Amalina dibeli saya sendiri, manakala gambar terbabit dirakam ketika kami bersama melancong ke Paris untuk bercuti pada Ogos 2009. 


“Sebenarnya, gambar yang disiarkan itu gambar lama yang bersifat peribadi. 

Saya mengenali setiap rakannya yang turut berada dalam gambar itu,” katanya. 


Sabariah berkata, Amalina ada menghubunginya melalui panggilan video ‘Skype’ kelmarin berhubung penyebaran gambarnya yang dituduh seksi itu dalam laman blog. 


“Dia ketawa ketika menceritakan perkara itu kerana sudah lali dengan tohmahan sebegini. Ini bukan kali pertama kejadian seumpama itu berlaku. Mungkin ada orang cemburu dengan kejayaan anak saya selama ini,” katanya. 

p/s:- aduhhh pakaian dibeli oleh ibu sendiri...klu aku tak sanggup nak bg anak pakai camtu..tp ialah nanti ada yg berbunyi 'ikut suka aku la...anak aku...dose dia tanggung bkn ko tanggung..apa pandang2...hahahahha....pastu nanti ada yg ckp ko tu blaja sampai mane haaaahhhh...amalina cerdik..
ni kwn aku ckp bkn aku ye...hahahaaha....ko org sape nak tegur anak makcik sabariah ni....makcik tu guru penolong kanan tu..dah beribu anak murid di didik nya...tak kan tak pandai nak jaga anak kan..kan...kan...kan....

1 comments:

HUD AIKARA berkata...

tapi yg aku muskil ni kenapa ada org suka sangat cakap Amalina gagal universiti? apa motifnya memburukkan org? tak faham aku.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...