.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Selasa, 3 Januari 2012

Hanna Tajima



nama sebenarnya ialah Hana Tajima-Simpson, berusia 23 tahun (pada 2011). Berasal dari sebuah keluarga Kristian yang tidak terlalu mementingkan agama dalam kehidupannya. Bapanya berasal dari Jepun dan ibunya wanita keturunan Inggeris. Mula memeluk Islam seawal usianya 17 tahun dan minatnya terhadap Islam bermula sewaktu di sekolah tinggi dan berkawan dengan beberapa pelajar Muslim.

Daripada sahabat Muslim itulah Hana secara perlahan-lahan tertarik dengan falsafah Islam seterusnya mempelajarinya terus daripada sumbernya iaitu al-Quran. Baginya, al-Quran tetap sama dari sebelumnya yang menunjukkan ia boleh menjadi titik rujukan bagi semua perkara. Segala kebenaran yang dibawa oleh Islam membuatkannya tidak boleh berkata tidak seterusnya mengambil keputusan untuk memeluk Islam.

Hana mula mengenakan hijab pada hari yang sama dia mengucapkan dua kalimah syahadah dan ia berlaku tanpa sebarang paksaan. Baginya, ia adalah cara yang terbaik yang membezakan kehidupannya di masa lalu dan akan datang. 
 


 
p/s:- i like hahahahah like!like!like!

2 comments:

zati embong berkata...

amboi,bnyaknya i like 2.hihi

selama ni tahu dia bff dgn yuna je.xsngka plak bg family dia kristian.

anis berkata...

comel giler kampit ni

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...