.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Isnin, 27 Disember 2010

Holocaust - Pembunuhan Beramai-Ramai



Pembunuhan Beramai-Ramai

Holocaust merujuk kepada pembunuhan beramai-ramai secara sistematik yang dilakukan oleh tentera Nazi kepada beberapa kumpulan etnik, agama, nasional, dan sekular sewaktu Perang Dunia II. Ia bermula pada tahun 1941 dan diteruskan sehingga 1945.

Kumpulan Yahudi merupakan sasaran utama Holocaust dan pembunuhan ini dianggap oleh puak Nazi sebagai "penyelesaian terakhir kepada permasalahan kaum Yahudi". Dianggarkan enam juta orang Yahudi terkorban didalam pembunuhan beramai-ramai ini. Selain kaum Yahudi, kumpulan lain yang dibunuh termasuklah kumpulan yang dianggap tidak diperlukan atau "undesirables" oleh masyarakat seperti golongan Slave (seperti rakyat Poland, Russia dan lain-lain), Rroma (atau Roma),golongan kurang berkeupayaan (pesakit mental dan/atau cacat anggota) dan golongan homoseks. Oleh sebab kekurangan rekod, agak sukar untuk menetapkan jumlah sebenar mangsa yang terkorban dalam Holocaust ini tetapi dijangkakan terdapat lebih kurang 26 juta orang yang terbunuh dalam masa yang singkat.

Terdapat segolongan orang, yang dikenali sebagai "Holocaust deniers" (penafi Holocaust). Menurut orang-orang ini, pemimpin Nazi Jerman, Adolf Hitler, tidak pernah mengarahkan pengikutnya untuk membunuh kaum Yahudi. Mereka juga mendakwa bahawa anggaran enam juta orang Yahudi terkorban adalah terlalu tinggi, dan nombor yang sebenar adalah kurang daripada sejuta.

Kegiatan Holocaust dijalankan di semua tempat yang ditakluk oleh tentera Jerman sewaktu Perang Dunia II, biasanya di kem pelupusan. Satu kem ini yang paling terkenal merupakan Kem Auschwitz-Birkenau. Biasanya, kaum Yahudi dibawa ke sini melalui kereta api, dan dibawa ke bilik gas. Di situ, pil Zyklon B dilontarkan ke dalam bilik tersebut. Pil ini bertukar kepada gas "cyanide" yang maut. Selepas kesemua di dalam bilik gas meninggal dunia, mayat mereka dibakar.

Setelah Jerman dikalahkan oleh tentera Perikatan, ramai pemimpin Nazi Jerman didakwa di atas jenayah terhadap kaum manusia ("crimes against humanity"). Kebanyakan mereka didapati bersalah, walaupun mereka beritahu mahkamah bahawa mereka hanya mengikut arahan, dan digantung sampai mati. Namun, Adolf Hitler tidak dapat dihukum — beliau bunuh diri beberapa hari sebelum Jerman menyerah kalah.

Marilah kita sama-sama berfikir sejenak kenapalah tentera Jerman tanpa berperikemanusian membunuh yahudi dengan kejam,tidak kira lelaki dan wanita mahupun kanak-kanak,mesti ada sebab tersendirikan??? tak kan bunuh begitu saja,dengan tanpa reason tersendiri,kerja gila!!! walhal sudah kita ketahui sebelum ini,bahawa yahudi memang sentiasa dihalau,ditentang,ditendang,di bunuh dan dinafikan hak sejak zaman berzaman,Sebagai contohnya:

Sepanjang sejarah, ramai pemerintah, empayar dan bangsa telah menindas populasi Yahudi mereka atau mencari untuk lenyapkan mereka seluruhnya.Sejarah antisemitisme(anti yahudi) termasuk Perang Salib Pertama yang mengakibatkan pembunuhan beramai-ramai Yahudi, Penyiasatan Sepanyol (diketuai oleh Torquemada) dan Penyiasatan Portugis, dengan penindasan mereka dan Auto de fé terhadap Kristian Baru dan Yahudi Marrano; pembunuhan beramai-ramai Cossack Bohdan Chmielnicki di Ukraine; Pogrom dibantu oleh Tsar Rusia; baik juga pengusiran dari Sepanyol, Portugal, England, Perancis, Jerman, dan lain-lain negara iaitu yang Yahudi menetap. Penindasan sampai kepada kemuncak dari Penyelesaian Terakhir Adolf Hitler yang membawa kepada Holocaust dan pembunuhan kira-kira 6 juta Yahudi dari 1942 hingga 1945.

Sebelum ini pun,isu hitler bersama mufti dalam episod yang lalu,bukanku nak katakan bahawa Agama Islam ini ialah satu agama menindas,terorist(pengganas) dan menyokong keganasan.Daku sesekali tidak bersetuju bahawa wujudnya atau terbina 'daulah islamiah' adalah berdasarkan mata pedang(kekejaman dan pembunuhan) untuk meluaskan empayar Islam.

Walhal sudah kita ketahui,bahawa semasa peperangan pada zaman Rasulullah sallahualaihiwassalm sendiri pun memberi keamanan dan jaminan terhadap golongan kuffar(kafir) seperti orang tua,kanak-kanak,wanita dan tempat ibadat(gereja) mahupun tawanan perang itu sendiri,dimana mereka ini tidak boleh dibunuh dan di apa-apakan sesukahati.Adakah jika seseorang islam itu,mempertahankan tanah air mereka dan berjuang sehabis-habisan dikatakan penganas(terorist).

Kita boleh ambil contoh apa yang berlaku pada saudara kita di palastin,iraq,chechen,bosnia,kashmir,afganistan dan lain2 lagi.Tidak dapat diterima dek akal,apabila mereka ini dituduh dan dilabel sebagai penganas dan musuh dunia oleh agen-agen yahudi dan propaganda barat untuk menjahanamkan dan memburukan islam,padahal mereka berjuang menegakkan keadilan dan berjihad fi'e sabilillah(menuju jalan Allah).

Tentang Sejarah dunia pula kadang-kadang berita tentang mengenainya,boleh di manipulasi oleh pihak musuh yang amat membenci Islam.Mereka bukan sengaja mengubah fakta sejarah,malah turut menyenarai hitam(blacklist)dan menafikan hak-hak pejuang dan rakyat yang mempertahankan kedaulatan Agama,bangsa dan negara.

Sebagai contohnya,yang kita boleh lihat sebelum ini pada apa yang berlaku di Baitul Maqdis (palastin) dimana pihak yahudi dengan sengaja mengali terowong yang dalam di bawah masjidil Aqsa.Menurut sumber ahli sejarah dan arkeologi(bangsa yahudi) mereka mengatakan tapak bawah tanah masjidil Aqsa merupakan kuil Yahudi pada zaman lampau,berkaitan kerajaan SOLOMON.

Selain itu juga,perebutan scroll(naskah laut mati) antara pihak Jordan dan Israel masih berlanjutan sehingga sekarang.Negara Israel menganggap benda bersejarah ini adalah naskah tertua dari kitab suci bangsa Yahudi.Jika sebelum ini mereka merampas Tanah rakyat Palastin secara 'Haram' malahan mereka tanpa segan silu,merubah fakta sejarah tersebut.Sila rujuk dalam artikel sebelum ini mengenai 'penubuhan Negara Haram Israel'

Mengenai hubungan baik hitler dan mufti,anda boleh rujuk dalam sejarah penubuhan tentera Islam pada keluaran yang lalu....


Kalau kita mengkaji,perhatikan dan teliti betul-betul pada keterangan ayat 26 dari surah al-ahzab,

Firman Allah s.w.t bermaksud:

Dan Dia menurunkan golongan Ahli Kitab (kaum Yahudi)yang membantu
tentera musuh itu, dari benteng-benteng mereka (menyerah diri), setelah
diisikan-Nya hati mereka dengan perasaan gerun.(Lalu mereka diadili dan
dijatuhkan (hukuman); sebahagian di antara-nya kamu bunuh, dan sebahagian
lagi kamu tawan.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...