.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Rabu, 21 Disember 2011

ariff alfian


cerita mungkin dah lama kecoh di akhbar mahu pun blog tapi aku baru nak komen..lambat skit takpe..yg aku tau si ariff ni seorang pelajar jurusan perubatan di Ireland yg dilaporkan hilang.bkn calang2 org tu..klu btl berjaya balik malaysia gaji memcecah ribuan ringgit...pastu dia dilaporkan hilang..ada masalah dgn keluarga katanya.

 tiba2 kecoh plak yg si ariff ni kawin dgn mat salleh.kawin tak salah tp yg salah nya kawin same2 laki atau istilah yg dipanggil gay...aduhhh apa si ariff ni buat??? aku pon tak fhm selera manusia ni...tp kalau dia berpegang pd ajaran islam pasti perkara ni tak berlaku..pasti tak kecoh camni..dan pasti dia tak jd gay..kesian kat ppuan cantik kat luar tu..klu laki semua jd camni hahaha...aku takmo la komen dgn bahasa yg kesat..kesian kat mak ayah dan keluarga si ariff ni...

amboi siap pakai baju melayu,bertanjak ye ariff...nape jd camni ariff...tak kesian ke kat parent dan keluarga?apa perasaan dia org tgk gambar kat atas??satu lg aku dgr ayah ariff ni kena tanggung semua kos tajaan petronas dulu...kesian dah anak wat hal..kena bayar plak..tak silap aku ratusan ribu juga kena bayar semula..


pd aku arif ni bkn calang2 org nya sbb dpt belajar jurusan perubatan dpt plak tajaan dr petronas..tp tak kan bleh jd camni??atau mmg dia terikut nafsu serakah nya...yg terbaru berita diterima :-

Arif Alfian yang dihubungi media Ireland, IrishTimes.com, menegaskan bahawa dia masih lagi seorang penganut agama Islam, tidak memeluk mana-mana agama lain dan kekal sebagai seorang muslim sehingga ke akhir hayatnya.
“Saya tidak memeluk agama lain, apa yang dilaporkan sangat bertentangan dengan hakikat sebenar. Saya dilahirkan sebagai Muslim, saya masih seorang Muslim dan akan kekal Muslim sehingga saya meninggal dunia. Tiada apa yang mampu menggoncang keimanan saya,” katanya kepada media tersebut hari ini.

ariff ohh arif...kalau btl ko masih penganut agama islam dan kekal sebagai muslim...insaf lah sementara masih sempat..ingat jasa mak ayah ko tu..pengorbanan keluarga ko...hancur luluh hati parent ko bila tahu ko wat camni...jgn dikutkan nafsu sgt..kelak ko juga yg susah..itu belum lg di kira dose ko dgn ALLAH SWT..sampai disini aje lah komen aku..harap parent dan keluarga ariff bnyk bersabar...buat masyarakat kat luar tu jgn lah kutuk beria sgt..kesian keluarga si ariff ni...(kita kena kesian..ariff tak kesian pon..kata member aku lah..) apa2 pon masing2 ada pendapat sendiri...babai....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...