.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Isnin, 24 Oktober 2011

wasiat Muammar Gaddafi



"Ini adalah kehendak saya. Saya, Muammar bin Mohammad bin Abdussalam bi Humayd bin Abu Coraciiformes bin Humayd bin Nayil al Fuhsi Gaddafi, bersumpah bahawa tiada Tuhan yang lain melainkan Allah dan bahawa Mohammad Nabi Allah, saw.Saya berjanji bahawa saya akan mati sebagai Islam.

"Adakah saya perlu dibunuh, saya ingin dikebumikan mengikut upacara Islam, dalam pakaian saya memakai pada masa kematian dan badan saya belum dicuci saya, di tanah perkuburan Sirte, seterusnya kepada keluarga dan saudara-mara saya.

"Saya ingin bahawa keluarga saya, terutama wanita dan kanak-kanak, akan dilayan dengan baik selepas kematian saya. Orang-orang Libya harus melindungi identiti, pencapaian, sejarah dan imej mulia nenek moyang dan wira.

"Orang-orang Libya tidak harus melepaskan pengorbanan orang yang bebas dan terbaik. Saya menyeru kepada penyokong saya untuk meneruskan rintangan, dan melawan mana-mana penyerang asing terhadap Libya, hari ini, esok, dan sentiasa.

"Biarlah rakyat bebas daripada dunia tahu bahawa kita boleh tawar-menawar alih dan dijual menyebabkan kita sebagai balasan untuk kehidupan peribadi yang selamat dan stabil.

"Kami menerima banyak tawaran untuk kesan ini tetapi kami memilih untuk berada di barisan depan konfrontasi sebagai lencana duti dan maruah.

"Walaupun kita tidak menang dengan serta-merta, kami akan memberikan pengajaran kepada generasi akan datang, yang memilih untuk melindungi negara adalah satu penghormatan dan menjual ia adalah pengkhianatan besar bahawa sejarah akan ingat selama-lamanya, walaupun cuba yang lain untuk memberitahu anda sebaliknya. "


p/s:- makin bnyk cite psl pemimpin libya ni....tiba2 aku rasa sedih plak..nape ye...???? nape jenazah nya tak diurus lg dan jd bahan pameran? bukan kah kena segera di kebumikan???klu btl la kerana kejahatan nya ,dia tetap seorang islam....

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...