.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Ahad, 31 Oktober 2010

adik ipar tony blair,lauren booth masuk islam......


Adik ipar mantan Perdana Menteri Britain Tony Blair, Lauren Booth telah masuk Islam setelah 
 melalui 'pengalaman suci' di Iran.
 Daily Mail Online 24 Oktober 2010 melaporkan, wartawan dan jurnalis Lauren Booth, 43 – adik ipar Blair - kini memakai tufung yang menutupi kepala setiap kali dia meninggalkan rumahnya, mendirikan solat lima waktu sehari dan mengunjungi masjid setempat 'jika ada kesempatan'.
Dia memutuskan untuk menjadi seorang Muslim enam minggu lepas setelah mengunjungi makam Fatima al-Masumeh di kota Qom.
"Ini adalah malam Selasa dan saya duduk dan merasa ia merupakan suntikan morfin spiritual, kebahagiaan mutlak dan sukacita," katanya seperti dilaporkan The Mail Ahad lepas.
Ketika dia kembali ke England, dia memutuskan untuk segera mengucapkan dua kalimat Syahadah dan menganut agama Islam.
"Sekarang saya tidak makan babi dan saya membaca Al-Quran setiap hari. Saya telah membaca Al-Quran sampai muka surat 60. Saya juga sudah 45 hari tidak minum alkohol, suatu jangka masa terpanjang dalam 25 tahun terakhir ini, "katanya.
'Sejak saya memutuskan untuk masuk Islam, saya tidak mempunyai keinginan untuk menyentuh alkohol. Padahal sebelum ini saya adalah seorang yang mendambakan segelas atau dua gelas wine setiap hujung hari. "
Dia mengatakan bahawa dia berharap masuknya dia ke agama Islam akan membantu mengubah pradigma Tony Blair tentang Islam.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...