.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Jumaat, 5 November 2010

zionis perhebatkan latihan ketenteraan ditebing barat...


Rabu, 03/11/2010 – Hampir seminggu Zionis Israel melakukan latihan ketenteraan di Tebing Barat. Apa yang pastinya latihan semakin diperhebat.
Pesawat tempur di dapati berterbangan membuat latihan intensif. Latihan turut diteruskan di sebelah malam. Terdapat sumber yang menyatakan latihan ini adalah persiapan untuk menyerang Gaza.

Washington cadang Zionis sewa tanah Jordan
Khamis, 04/11/2010 - Radio Zionis melaporkan Amerika Syarikat telah mencadangkan kepada Zionis agar menyewa tanah lembah Jordan selama beberapa untuk menempatkan rakyat Palestin setelah perjanjian damai dimeterai. Tujuan di sebalik perancangan ini adalah untuk membendung kemasukan senjata ke Palestin yang kebanyakkan melalui lembah.

Tentera Menghalang Rakyat Palestin Menghampiri Ladang di Hebron
Khamis, 04/11/2010 – Pada pagi Jumaat, tentera rejim Israel menghalang petani Palestin dari bekerja di ladang mereka, yang bertentangan dengan Tembok Pemisah, di bahagian barat bandar Beit Ula, barat laut Hebron.
Issa al-Emleh, koordinator Kempen Kebangsaan Menentang Tembok, melaporkan bahawa tentera Israel menutup pintu masuk dan jalan menghala ke lembah al-Gelmoun, barat Beit Ula. Penutupan itu menghalang petani dan ahli Kempen Kebangsaan Menentang Tembok daripada menghampiri tanah mereka, yang terletak bersebelahan tembok itu.
Penduduk cuba untuk menhampiri ladang dan dusun mereka dalam usaha untuk menyediakan tanah bagi menanam pokok Zaitun. Al-Emleh juga menambah bahawa askar itu terus menghalang petani Palestin daripada menuai hasil di kebun mereka, dengan papan tanda bahawa kawasan itu merupakan 'Zon Tertutup Ketenteraan'.
Berita terkini berkenaan Palestin di iLuvislam.com adalah kerjasama di antara iLuvislam.com dengan pihak Palestinkini. Berita diterjemah dan disunting oleh pasukan penterjemah Palestinkini.

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...