.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Selasa, 23 November 2010

baca dan sebarkan......

 

KISAH BENAR _ by Hipzulhafiz _ Sunday, October 31, 2010 at 3:45pm

by Suhaimi Shotaro on Saturday, November 6, 2010 at 10:13pm
Assalamualaikum wrh wbr.......kisah benar.Sebarkan lah, untukpengetahuan muslimin dan muslimah..... Farhan (Kisah Perjalanannya MasukIslam)

Disarankan utk share dan bace smpi habis,terutamanya pelajar2 IPT. Allahuakbar!3x

Nama saya Farhan Bin Abdullah. Nama asal sayasewaktu beragama Kristian ialah Johanis. Sayadilahirkan dibumi Sabah dalam keluargaKristian. Bapa saya seorang ketua Paderi yangmenjaga 15 buah gereja disatu kawasan diSabah . Saya dilatih oleh bapa saya untuk menjadiseorang paderi. Sejak mula PBS bawah DatukJoseph Pairin Kitinggan usaha kami mendapatsokongan penuh kerajaan negeri.

Kumpulan saya masuk ke kampong dalamberbagai program. Selalunya program khidmatmasyarakat. Pihak gereja selalunyamembekalkan wang tunai sekitar RM50,000/==.Berbagai aturcara dibuat untuk membantu orangkampong. Kami ziarah rumah kerumah. tanyamasalah mereka dan bantu mereka. berbagaimasalah diluahkan. Ada kami bantu dengan duitsecara spontan. Ada kami hantar keperluanharian,pakaian dan buku sekolah dsn.

Dengan cara ini kami mendekati mereka.Hasilnya dengan beberapa kali kunjungansusulan,kami berjaya mengkristiankan mereka.Paling berbaloi kami mengkristian remajaIslam,tambah berbaloi dari kalangan intelek.Hasilnya kami dapat RM3,000/== setiap seorangIslam yang dimurtadkan. Bayangkanpendapatan saya ketika masih dialampersekolahan.

Sewaktu Tingkatan 3 saya dan beberapa rakanmengambil m/pelajaran Agama Islam yangboleh dipilih dengan lukisan(betapa hinanyam/pelajaran ini setanding dengan lukisan). Sayamendapat A-3. Sewaktu tingkatan 4 sayabelajar di sekolah asrama penuh. Saya terusambil pelajaran Agama Islam.

Tujuan saya untuk tahu mengenai Islam danmemmudahkan saya menyebarkan agamakristian. Saya mempunyai beberapa soalan yangsaya kira tidak mampu dihuraikan oleh orangIslam. Pada suatu hari sewaktu tingkatan Enambawah, saya bersemuka dengan Ustaz yangmengajar saya(saya panggil cikgu). "cikgu sayaada beberapa soalan, tapi saya rasa tak sesuaidikelas ini, bolehke saya kerumah cikgu..."

Ustaz itu bersedia. Lalu saya bersama beberaparakan kerumah ustaz itu. Saya katakan "cikgusaya mahu berdialog secara ilmiah, bukan atasnama Islam,agama cikgu dan bukan atas namaKristian,agama saya". saya kemukakanbeberapa persoalan, antaranya;-Mengapa orang Islam sembah kaabahSebenarnya semua agama sama sahaja.Nasrani, Yahudi, Kristian dan Islamadalah agama langit. Mengapa diakhir zaman,Nabi Isa akan turun bersama Iman Mahadimembebaskan kezaliman dan kekacauan danbukannya Nabi Muhammad. Mengapa dalamsejarah dan hingga kini orang Islam sukapeperangan. Injil sekarang dikatakandiseleweng.Kalau begitu mana yang asalnya.

Yang menghairankan ustaz ini dapat menjawabpertanyaan saya dankawan-kawan dengan begitu ilmiah. Saya dankawan-kawan mati akal.Kemudian saya dibebani dengan 3 persoalanyang tidak mampu saya menjawab secaratepat. Apakah boleh manusia(paderi)mengampunkan dosa manusia lain. Persoalanketuhanan 3 dalam 1 dan 1 dalam 3 konsepketuhanan Jesus.

Saya mengatur pertemuan ustaz saya denganbeberapa orang paderi,kawan-kawan bapa saya. tetapi mereka enggan.Lalu saya bawa ustaz itu kerumah saya danbertemu bapa saya seorang ketua paderi.Ternyata bapa saya juga tidak mampumenjawab persoalan yang dibawa oleh ustaz itu.Sebaik ustaz itu pulang, bapa saya memarahisaya kerana bawa 'orang malaya' datangkerumah.

Sejak itu beberapa kali saya tidur rumah ustaz itu.Disampingmengulangkaji saya gemar berdialog denganustaz itu. Saya memerhatikan kehidupan ustaztu,saya mengagumi cara hidupnya.

Suatu malam saya bermimpi didatangi 3 orangberjubah. Seorang berjubah hitam membawasalib. Seorang berjubah putih membawa benderabertulisan jawi. Dan seorang berjubah hijau yangmeminta saya membuat pilihan. Yang berjubahhitam dan berjubah putih saling menarik sayamengikuti mereka. Saya meronta-ronta.

Disamping itu saya dapati yang berjubah hitamsemakin tengelam dan yang berjubah putihsemakin tinggi. Sedang saya meronta-ronta,saya terjaga. Saya mendengar suara azan danustaz tadi berada ditepi saya dan berkata,"mengapa Johanis....awak mengigau...."


Saya pegang tangan ustaz itu, sayakatakan,"Cikgu Islamkansaya.........".Ustaz itu minta saya bersabar untukdia uruskan denganpihak tertentu. Tidak lama selepas itu saya pun diIslamkan oleh Ustazitu.

Selesai penIslaman saya, saya pulang ke rumah.Sampai di rumah, saya lihat pakaian sayabertabur diluar rumah. Rupanya bapa saya telahtahu.Sebaik melihat saya, bapa bergegas masuk dankeluar semula denganmengacu senapang ke arah saya. Tiba-tiba emakmenerkam dan pelurusenapang meletup keatas. Saya segerameninggalkan rumah sehelaisepinggang. Tinggalkan keluarga saya.Tinggalkan sekolah. Sayabersembunyi sekejap rumah ustaz sebelum sayadibawa oleh ustaz pulang ke semenanjungsebaik habis kontrak mengajar di Sabah .

Saya diserahkan kepada PERKIM di KualaLumpur. Secara kebetulan rakan sayaNazri,vokalis kumpulan Raihan juga memelukIslam, tetapi mengikuti kumpulan Ar-Arqam. 2lagu dalam album pertama kumpulan Raihanadalah saduran lagu koir yang kami nyanyikandalam gereja sewaktu di Sabah dulu..wallahua'alam

6 tahun saya di PERKIM. Saya masuk pulaMaahad Tahfiz. Alhamdulillah saya dapat sijil Al-Hafiz selepas 3 tahun. Kemudian saya bekerjadengan Jabatan Agama Islam. Saya banyakmasuk kawasan di Negeri Sembilan, Melakadan Pahang. Tak sampai setahun saya letakjawatan.Saya sedih kerana ramai pendakwahini nak berdakwahpun merungut duit over time.Saya rasa tiada keiklasan. Biarlah saya jadipendakwah bebas. Saya ingin membilas dosalalu. Saya telah ramai memurtadkan orang..kinisaya mahu berjuang untuk mengIslamkanseramai mungkin dengan kualiti bukan kuatitisaja.

Berbalik kisah keluarga saya. Selepasmeninggalkan rumah dan belajar di PERKIMsaya selalu telefon ayah,emak dan adik beradiksaya. Saya katakan jangan bencikan saya. Sayasayang ayah. Saya sayang emak. saya sayangadik beradik saya. Ayah dan emak tetap ayahemak dunia dan akhirat.

Walaupun ayah menyambut dingin suara saya,saya hantarkan buku-buku yang sesuaimenerangkan tentang Islam. 7 tahun saya telefon.7 tahun saya hantar surat dan buku-buku. sayamenangis kerana rindukan ayah,emak dan adikberadik. Akhirnya, sewaktu saya di MaahadTahfiz, bagaikan halilintar saya mendapatberita........ Ayah saya menganut Agama Islam.

Allah saja yang tahu perasaan saya ketika itu.Saya menangis danmenangis. Saya ambil wuduk dan sujud syukur.Air mata saya menjaditerlalu murah....saya terus menangis...sayapejamkan mata...sayabayangkan ayah dihadapan...saya peluk erattubuh ayah dan kami menangis bersama........YaAllah betapa agungnya kekuasaanMu....

Peristiwa yang saya alami sewaktu memelukIslam turut dirasai oleh ayah saya. Dia dihalaudari rumah yang diberi oleh pihak gereja.

Kini saya pendakwah bebas. Saya sedih melihatumat Islam hari iniberpecah. Kita berpecah kerana kitameninggalkan Quran dan sunnah Rasul. Kitaambil sebahagian dan kita tinggalkansebahagian. Kita ambil contah pelaksanaanhukum Hudud dan Qisas. Mengapa kita cari jalannak menentang pelaksanaanya. Sepatutnya kitacari jalan supaya dapat dilaksanakan. Inilahsikap umat Islam. Saya pernah berdialog denganbeberapa orang pensyarah universiti tentang isuHudud & Qisas. Dia boleh sergah saya,"Youapa tahu... Islampun baru setahun jagung....."

Saya sedih dengan sergahan pensyarah itu.Kalau ini sikap pendakwah saya tak akanmasuk Islam. Tapi saya pilih Islam kerana sayatahu Apa itu Islam. kerana itu saya ajakmenghayati Islam.

Saya kumpulkan semula kawan-kawan masaKristian dulu. Saya berdialog tentang Islam.Saya kumpulkan derma untuk tujuan dakwahini,untuk bergerak perlukan wang. Saya diancamoleh puak Kristian. saya juga diancam oleh umatIslam.

Apa tauliah awak,mana kebenaran JabatanAgama,mana permit polis, sapa benarkanpungut derma dll. Saya tak gentar berdialogdengan puak Kristian,kerana saya adapengalaman tapi sukarnya bila Umat Islamsendiri menyulitkan saya.

Marilah kita awasi dakyah Kristian. Satu usahayang agak ketara ialah di IPT. Pendakyah inimendekati kaum muslimah,pura-pura nak belajarIslam....jatuh cinta...lalu dimurtadkan...ada yangpura-pura masukIslam....dan dimurtadkan.

Saya sudah pergi banyak IPT. Saya palingbimbang di Universiti Putra Malaysia . Itulah satu-satunya Universiti yang ada gereja. Gereja ini antara yang aktif untuk memurtadkan orangIslam.

Saya nak nasihatkan kalau ada saudara kitaterminum 'Holy Water'.Sebenarnya air ini dibuat di Vatican City . Dijampioleh paderi termasukPope John Paul yang jemput Perdana Menterikitadulu (wallahua'alam). Kalau terminum,cari air kolah dari 3 masjid. Baca Al-Fatihah 1x,Yasin 1x, 3 qul 1x,dan selawat. Ambil sebahagian buat minum dansebahagian buat mandi.InsyaAllah mereka akan sedar dan dapatdiselamatkan. insyaAllah.

tolong fowardkan ... demi islam... demi agamayangtercinta...insyaallah...Pak Syeikh- Moga Allah beri taufik wal hidayahpada umat Islam semua agar saling bergandingbahu membendung ramai melayu Islam menjadimurtad. kalau di barat Pendakwah Islam disanaberjaya menarik Cat Steven memeluk Islam,apakah usaha umat Islam di Malaysia.BiarbanyakGereja. Kalau mereka tahu akan kebenaran Islamlambat laun gereja tersebut akan kosong jugakmacam dibarat banyak gereja yang kosong,.Alih2ramai yang masuk Islam dan gereja tersebutbertukar menjadi masjid...



wallahua'alam

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...