.

.

rakan blogger....

terbaik bulan ini

Khamis, 7 Februari 2013

muslim rohingya


assalamualaikum...pernah tgk gambar diatas??..gambar ni aku copy aje ye...buat renungan umat islam mahu pun bukan islam..aku tidak sanggup tgk gambar ni berulang kali..tgk mata tgk wajah tgk kuku..tgk la semua skali...apa dosa apa salah muslim rohingya sehingga dianiaya...tidak ada perasaan perikemanusiaan lagi ke umat akhir zaman?????apa dah jadi dgn dunia skrg..manusia dilayan seperti bintang....hanya doa yang mampu aku kirimkan...bersabarlah saudara seagama dgn ku...hari pembalasan akan tiba..hari dimana islam bangkit menentang kemungkaran,penindasan....in shaa allah..

semakin aku renung gambar diatas semakin sayu dibuatnya..apa agaknya yang ada dalam fikiran saudara kita diatas sehingga berlinangan air mata.. berkerut dahinya kerana kesedihan...menitik air matanya kebumi Allah..dari raut wajahnya aku dapat merasakan kesengsaraan yang dialami tetapi aku hanya mampu memberi sumbangan yang tak seberapa hanya mampu kirimkan doa agar Allah membantu saudara seagama dengan aku..itu sahaja kemampuan aku..

makan kah mereka..minum kah mereka...tidur kah mereka..sempurna kah kehidupan mereka...selamat kah keluarga mereka...ada tempat berlindung kah mereka...gembira kah mereka...aku sendiri tidak tahu...berdosa kah aku kerana tidak mampu berbuat apa-apa..berat mata memandang berat lagi bahu memikul..ya Allah ya tuhanku yang maha pemurah lagi maha mengasihani..bantu lah tolong lah limpahi lah lindungi lah selamatkan lah. saudara ku ini...kepadaMu ku memohon kepada Mu lah ku mengadu...

aku tidak pernah kenal tidak pernah bertemu tidak pernah terfikir tidak pernah berselisih pun dengan saudara diatas tetapi hati ini kuat diatas tali persaudaraan sesama islam.. adakah dia masih bernyawa bernafas ketika aku menulis cerita ini..gambar diatas memberi seribu pengertian seribu tanggapan seribu harapan seribu kesedihan seribu cerita...apakah kesudahannya....................hanya Allah yang mengetahui...

0 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...